Tuesday, February 28, 2012

Terbongkarnya Ayeem Ayam


Tadi member ofis aku a.k.a graphic designer perempuan tu google image "vitagen" kot, kurang pasti. Lepas tu dia terjumpa satu gambar yang dihoskan di sebuah blog ni. Lepas tu dia godek-godek isi blog tu. Aku tengok macam kenal je blog tu. Rupanya blog Nurdani. Tengah dia syok scroll up down buka next page bagai, aku ternampak muka aku kat bahagian sidebar (seperti di atas). Jilake! Terus aku teringat komik "Reaksi Setan" tu. Kalau kantoi, mampos!

Lepas tu perbualan (diringkaskan) seperti di bawah bermula.
Dia: Macam mana eh dia buat semua ni guna Excel?
Aku: Eh, blog member ni. Entah lah. Guna tool apa entah. Tak pernah tanya pulak
Dia: Wah yeke? Kau ada blog?
Aku: Ada (aku jujur, tak reti menipu)
*Sambil tengok-tengok blog Dani*
Dia: Eh, ni macam muka kau lah
Aku: Hahaha (gelak je mampu)
Dia: Blog nama apa?
Aku: Err, tu gambar aku lah. Haha. Erm, Ayeem Ayam (agak berat nak bagitahu)
Terbongkarnya macam tu je lah. Aku memang terlalu jujur weh. Boss aku pun cakap aku ni jujur. Harap dia tak terbaca komik tu. Lepas tu ada lah borak-borak pasal blogging. Dia curious macam mana boleh buat duit dengan blog apa semua. Lepas tu dia cakap, "Sekarang ni semua orang nak ada blog kan". Macam-macam lagi lah. Tapi antara statement yang paling aku ingat sampai sekarang ialah "Ada yang gunakan blog untuk menunjuk kan? Tunjuk beli ini, beli itu lah". Haaa blogger mana lah tu? Kekeke.

P/S: Lagi satu ayat paling ngetop bila dia godek blog aku. "Bapak ayam? ish ish ish".



Comments
8 Comments

8 comments:

Unknown said...

jujur sgt...haha

KETUAT DI KAKI said...

asah lg bakat mnipu ko tu yammm

Namee Roslan said...

buat blog untuk tunjuk beli tu beli ni ? hahaha. sapolah tu .

nurdani said...

haha. terbongkar jua ko yeem....

Teha Nur Fateha said...

hehe baru baca reaksi setan.tak dapat bygkan kalau ofismate tu baca.haha..mesti dh takut nk keje dgn ayeem pasni.*kidding*

sapela blogger yg suka menunjuk beli itu beli ini tu ek.tgh pikir ni..lol

y i e n said...

wahhh~ terlalu jujur ... org pulak terlalu menipu kalau bab blog ... bile org tanye ade blog? dah tentu jwb takde, pastu bile die terjumpe, terus lg malu, hahaha!

Ked said...

wuuu~
maluuuu..
hehe.. alah yeem, ko memang da pemes pon..
skang ni agak rare kalau ade yang tak kenal ko..

Shahada Fauzi said...

jujur la bagus..tapi jgn mudah kena tipu udah le..;p